Kundeinformation om coronavirus

Sidst opdateret 06/04/20

Medierne er domineret af coronavirus og vi ønsker at informere dig om, at vi hele tiden gennemfører forbedrede procedurer for at sikre din sikkerhed, samt fleksibilitet i din leje/booking.

Vores kunders og medarbejderes sikkerhed er af afgørende betydning for os, og vi følger nøje nyheder, information, rådgivning og vejledning fra WHO og de lokale myndigheder angående spredningen af coronavirus. Vores fokus er at sikre, at vi opfylder kundernes behov, samtidig med at vi gør vores del for at holde dig og vores medarbejdere sikre.

Er alle dine udlejningsstationer i Danmark åbne?

Som en del af den globale indsats for at hjælpe med at begrænse spredningen af Coronavirus, kan de seneste statslige restriktioner mv. have medført, at vi har lukket nogle af vores udlejningsstationer. Disse ændringer fremgår af vores bookingkanaler. I det usandsynlige tilfælde, at en udlejningsstation lukker mens du reserverer, vil du blive kontaktet og hjulpet af vores team.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg allerede har foretaget en reservation, der er blevet påvirket af coronavirus?

Hvis du allerede har foretaget en reservation, som er påvirket af karantæne eller andre rejserestriktioner på grund af coronavirus, kan reservationen annulleres på følgende måde:

  • Aflysningsgebyrer vil blive fjernet for alle ‘betal-senere’ kunder, der er påvirket af rejseforbud grundet coronavirus.
  • Aflysningsgebyrer vil blive fjernet for alle allerede forudbetalte lejemål, der er påvirket af rejseforbud grundet coronavirus.

Har du booket via tredjepartsmægler eller tredjepartshjemmeside, bedes du kontakte dem direkte for yderligere vejledning, hvis din rejse blive afbrudt.

Hvad med bookinger der ikke er direkte påvirket af restriktioner grundet coronavirus?

For at øge fleksibiliten på alle bookinger, kan du, uden gebyrer, ændre eller annullere billejereservationer i Europa, der starter inden den 1. september.

For reservationer, der starter efter denne dato, vil der ikke være nogen omkostninger, hvis ændringerne foretages 72 timer før starten af billejen.

Hvordan kan jeg kontakte jer angående en ny eller eksisterende booking?

Som en del af den globale indsats for at hjælpe med at begrænse spredningen af Coronavirus, kan de seneste statslige restriktioner mv. påvirke vores ekspedering af opkald til vores reservationscentre. Hvis du foretager en reservation, kan du gøre det på denne hjemmeside eller via vores app.

Sådan ændrer eller annullerer du en eksisterende reservation:

  • Hvis din lejereservation er i Europa og starter inden den 1. september, kan du administrere din booking her på Budget.dk.
  • Hvis din lejereservation er uden for Europa og starter før den 1. September og er direkte påvirke af rejserestriktioner, skal du kontakte vores kundetjeneste-team.
  • For alle andre reservationer kan du administrere din booking på vores hjemmeside.

Alle vores teams takker dig for din forståelse og tålmodighed.

Tager Budget yderligere forholdsregler for at hjælpe med at reducere spredningen af Coronavirus?

Vi følger nøje de råd, som WHO giver omkring vi kan kan bidrage til at reducere spredningen af COVID-19.

For at hjælpe med at beskytte vores medarbejdere og kunder opfordrer vi til regelmæssig håndvask og brug af hånddesinficeringsmidler, hvor det er muligt. Vi har også forbedret de, allerede grundige, rengøringsteknikker i vores køretøjer efter hver udlejning. Vi lægger særlig vægt på steder, folk berører, såsom rat, dørhåndtag og andre hårde overflader.

Vi opfordrer alle vores kunder til at holde sig opdaterede omkring den nyeste udvikling fra WHO og Sundhedstyrelsen.