Prisen

Er der forskel på at bestille billeje via hjemmesiden og ved at ringe til jer?


Ja, det er der.
Det er altid billigere selv at bestille lejebilen online frem for at ringe til os.
På hjemmesiden har du desuden mulighed for at forudbetale dit lejemål, hvilket du sparer yderligere 10% ved.

Hvad er inkluderet i den oplyste pris på hjemmesiden?


Den oplyste pris omfatter normalt billeje, et kilometerantal, skades- og tyveriforsikringer og moms.
Afhængigt af den valgte biltype og udlejningsstation kan også lufthavnsgebyr og envejsgebyr være inkluderet i prisen.

Du er garanteret den pris, du får oplyst ved reservationen. Ændrer du din bestilling, kan prisen ændre sig.

Er jeres priser med eller uden moms?


De oplyste priser er altid inklusiv moms.

Hvad koster ”overkørte” kilometer?


Prisen for kilometerforbrug udover det inkluderede afhænger af bilgruppe og udlejningssted. Prisen fremgår i løbet af resrevationen og af din reservationsbekræftelse.
Alternativt kan du kontakte udlejningsstationen.

Skal jeg betale yderligere afgifter, gebyrer mv.?


Ja, hvis du selv tilvælger ekstraudstyr eller ekstra services som f.eks. GPS, barnesæder, vinterdæk, ekstra chauffør eller ung chauffør.

Hvorfor varierer priserne?


Priserne hos Budget varierer i forhold til udbud og efterspørgsel. Som udgangspunkt får du altid en lavere pris, jo før du bestiller.

Du er dog altid garanteret den pris, du får oplyst ved reservationen.

Hvorfor er jeg blevet opkrævet et ekstra beløb, efter jeg har afleveret lejebilen?


Opkrævninger efter lejemålets afslutning kan skyldes ubetalte p-bøder, bomafgifter eller lignende, som du har modtaget under lejemålet.
Betaler du ikke for en forseelse, skal Budget oplyse dit navn og dine kontaktoplysninger til politiet. Politiet henvender sig derefter til dig for opkrævning af bøden/afgiften, og Budget opkræver et administrationsgebyr.

Kører I med specialtilbud på billeje?


Ja, du kan løbende finde attraktive tilbud på billig billeje i både Danmark og udlandet. Se Budgets tilbud på billeje her.

Hvorfor opkræver I kontraktgebyr?


Biludlejning er ligesom mange andre services forbundet med administrationsgebyrer.
Hos Budget stræber vi efter at gøre billeje så enkelt og gennemskueligt som overhovedet muligt, og derfor vælger vi at udspecificere gebyret på lejekontrakten, så du ved præcist, hvad du betaler for.

Hvorfor skal jeg betale for en ekstra dags leje?


Hos Budget lejer vi de fleste af vores lejebiler ud på døgnbasis. Det vil sige, at hvis du afhenter bilen kl. 09.00, skal den også afleveres senest kl. 09.00. Afleverer du bilen senere, koster det ekstra døgns leje. Og så kan du lige så godt beholde lejebilen det ekstra døgn, for at få fuld valuta for pengene.
Bliver du forsinket f.eks. på grund af trafikken, kø ved skranken osv., tager vi dog hensyn til det (maks. en halv time).

Tager I depositum?


Nej, vi opkræver ikke et egentligt depositum.
Derimod skal du, når du afhenter lejebilen, fremvise et eller flere gyldige kreditkort (afhængigt af bilmodellen), som Budget derefter indhenter en autorisation fra.