Betaling af billeje

Hvordan kan jeg betale for min lejebil?


Ved billeje i Danmark:
Du kan betale enten når du afhenter eller afleverer bilen.

Ved afhentning modtager vi kun kreditkort.
Ved aflevering kan du betale med enten kreditkort, debetkort eller kontant.

Uanset betalingstidspunkt skal du fremvise et eller flere gyldige kreditkort (afhængigt af bilmodellen), når du henter lejebilen, for at Budget kan indhente en autorisation.
Autorisationsbeløbet svarer til 115% af det samlede lejebeløb + 110$, som derfor skal være til rådighed på kortet.

Ved billeje i udlandet:
Du kan kun betale med kreditkort ved billeje i udlandet.

Gyldigt betalingskort – hvad er det?


Betalingskortet skal først og fremmest tilhøre den person, der er angivet på lejekontrakten.

Gyldigt betalingskort ved billeje i Danmark:
Antallet af påkævede betalingskort afhænger af bilmodellen.

Betaling med 1 betalingskort:
• Visa (ikke Visa-Electron)
• Mastercard/Eurocard
• Diners
• American Express
• Visa/Dankort (ikke Visa-Electron)
• Mastercard Debet
• Discover

Ved betaling med Visa/Dankort eller Mastercard Debet må du ikke være registreret i debitorskyldnerregister som f.eks. RKI eller Debitorregistret. Vi modtager ikke "electronic use only" Visa/Mastercard.

Betaling med 2 betalingskort:
• Visa (ikke Visa/Dankort eller Visa-Electron)
• Master/Eurocard
• Diners
• American Express
• Discover

Vi modtager ikke debetkort som f.eks. Mastercard Debet, Visa Electron eller Visa/Dankort ved betaling af lejemål, hvor 2 betalingskort er påkrævet. Vi modtager ikke "electronic use only" Visa/Mastercard.
Bemærk: Du kan ikke betale med Mastercard Debet eller Visa/Dankort ved leje af biler i gruppe F.

Gyldigt betalingskort ved billeje i udlandet:
Reglerne kan variere fra land til land. Kontakt den station, du vil leje bil fra, eller vores reservationsafdeling for yderligere oplysninger.

Hvad er en autorisation?


En autorisation er Budgets sikkerhed for dækning af eventuel selvrisiko, for sen aflevering, bøder osv.

Du skal derfor fremvise et eller flere gyldige kreditkort (afhængigt af bilmodel), når du henter din lejebil, for at Budget Biludlejning kan indhente en autorisation.
Autorisationen svarer til 115% af det samlede lejebeløb + 110$, som derfor skal være til rådighed på kortet.
Beløbet spærres til Budget på kortet i 3-8 dage efter endt lejemål. Hvis der ikke er grund til efteropkrævninger, frigiver din bank automatisk autorisationsbeløbet igen efter denne periode.
Ved betaling med debetkort kan der gå op til 3 uger før autorisationen bliver frigivet.


Kan jeg forudbetale for billeje hos Budget?


Ja, og du sparer tilmed penge. Når du bestiller og betaler din billeje online på Budgets hjemmeside, sparer du 10%.
Bestil og betal online her.

Hvorfor har jeg fået en efteropkrævning af en forudbetalt lejebil?


Det kan skyldes ubetalte p-bøder, bomafgifter eller lignende, som du har modtaget under lejemålet.

Har du ikke betalt for en forseelse, skal Budget oplyse dit navn og dine kontaktoplysninger til politiet. Politiet henvender sig derefter til dig for opkrævning af bøden/afgiften, og Budget opkræver et administrationsgebyr.

Hvorfor opkræver I kontraktgebyr?


Biludlejning er ligesom mange andre services forbundet med administrationsgebyrer.
Hos Budget stræber vi efter at gøre billeje så enkelt og gennemskueligt som overhovedet muligt, og derfor vælger vi at udspecificere gebyret på lejekontrakten, så du ved præcist, hvad du betaler for.

Hvorfor opkræver I rengøringsgebyr?


Budget opkræver et rengøringsgebyr, hvis du afleverer lejebilen i en værre stand, end hvad der er forventeligt ved almindelig brug.

Hvorfor skal jeg betale for en ekstra dags leje?


Hos Budget lejer vi de fleste af vores lejebiler ud på døgnbasis. Det vil sige, at hvis du afhenter bilen kl. 09.00, skal den også afleveres senest kl. 09.00. Afleverer du bilen senere, koster det ekstra døgns leje. Og så kan du lige så godt beholde lejebilen det ekstra døgn, for at få fuld valuta for pengene.

Bliver du forsinket f.eks. på grund af trafikken, kø ved skranken osv., tager vi dog hensyn til det (maks. en halv time).

Jeg vil gerne have en kopi af min faktura/kreditkortkvittering?


Den kan du finde online her. Den er dog først online 36 timer efter, du har afleveret lejebilen.

Kan jeg få tilsendt en faktura i stedet for at betale med kreditkort?


Vi tilbyder ikke udsendelse af fakturaer til privatkunder.
Er du derimod erhvervskunde, kan du mod et gebyr få tilsendt enten en elektronisk eller fysisk faktura.
Kontakt din Account Manager for yderligere oplysninger.

Jeg har ikke modtaget en faktura, men har nu fået en rykker?


Du kan hente en onlinekopi af din faktura/kreditkortkvittering her.

Jeg er blevet debiteret et forkert beløb - hvad gør jeg?


Prisforskelle kan skyldes ekstraydelser som f.eks. ekstraudstyr, forsikringer osv., som du først har tilvalgt ved afhentning af bilen. Sammenlign derfor gerne dine faktureringsoplysninger med de bekræftede reservationsdetaljer.

Er det opkrævede beløb stadig forkert, kan du kontakte Budgets kundeservice.