Afhentning af lejebil

Hvad skal jeg tage med, når jeg afhenter lejebilen?


Kørekort for alle, der skal køre lejebilen
Kreditkort – medbring for en sikkerheds skyld to gyldige kreditkort, da det er påkrævet for visse bilgrupper
Reservationsnummer eller reservationsbekræftelse
Pas, hvis du lejer bil i udlandet

Tager I depositum?


Nej, vi opkræver ikke et egentligt depositum. Derimod skal du, når du afhenter lejebilen, fremvise et eller flere gyldige kreditkort (afhængigt af bilmodellen), som Budget derefter indhenter en autorisation fra.

Kan jeg hente lejebilen uden for jeres normale åbningstider?


Ja, du kan i de fleste tilfælde (mod et gebyr) afhente lejebilen uden for stationens åbningstid.
Kontakt den pågældende udlejningsstation for at aftale nærmere. Se kontaktoplysninger.

Hvad gør jeg, hvis det fly, jeg ankommer med, bliver forsinket?


Hvis du oplyser dit flynummer og din forventede ankomsttid, når du reserverer lejebilen, kan vi holde øje med flyforsinkelser og holde bilen til dig.

Skal jeg selv afhente lejebilen, eller kan jeg få andre til det?


Det er den person, der har bestilt lejebilen, der skal hente den. Skal en anden hente den for dig, skal reservationen enten ændres eller foretages på ny i et andet navn. Vær opmærksom på, at det i så fald er prisen på det nye reservationstidspunkt, der er gældende.

Vil du ændre reservationen, kan du selv gøre det online her. Alternativt kan du kontakte den station, som bilen skal lejes fra. Se kontaktoplysninger.

Hvorfor har jeg fået en lejebil fra Avis?


Budget og Avis har i flere lande et tæt samarbejde, og derfor deles vi også mange steder om udlejningsbilerne.

Hvordan skal jeg forholde mig til gamle skader på lejebilen?


Personalet registrerer lejebilens eventuelle skader på skadesoversigten, der følger med lejekontrakten. På den måde kan du ikke holdes ansvarlig for andres skader.
Opdager du skader, som ikke er registeret på skadesoversigten, skal du henvende dig til personalet på Budget-stationen, inden du kører derfra.